Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Ełku

Herb Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Ełku

Niedziela 22.07.2018

Sekcja Usług Opiekuńczych i Pomocy Instytucjonalnej

 

Sekcja usług opiekuńczych i pomocy instytucjonalnej

Kierownik Małgorzata Andrukiewicz  e-mail: m.andrukiewicz@mops.elk.pl

Do podstawowych zadań Sekcji Usług Opiekuńczych i Pomocy Instytucjonalnej 
należy w szczególności:

  1. udział w opracowywaniu planu potrzeb gminy w zakresie usług opiekuńczych, specjalistycznych usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi,
  2. organizowanie i świadczenie osobom, o których mowa w pkt 1) usług opiekuńczych w miejscu zamieszkania, zgodnie ze stwierdzona potrzebą, obowiązującymi przepisami prawa oraz przy uwzględnieniu oczekiwań osób obejmowanych tą forma pomocy w zakresie:
    • pomocy w zaspokajaniu codziennych potrzeb bytowych
    • podstawowej opieki higienicznej i pielęgnacyjnej,
    • utrzymania kontaktów z otoczeniem, w miarę posiadanych możliwości.
  3. prowadzenie teczek osobowych osób objętych pomocą, kart pracy opiekunek oraz innej dokumentacji, w zależności od aktualnej potrzeby,
  4. przeprowadzanie wywiadów środowiskowych i gromadzenie dokumentacji w toku postępowań w sprawach o przyznanie świadczeń z pomocy społecznej w formie usług opiekuńczych, specjalistycznych usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi oraz w sprawach dotyczących kierowania do domów pomocy społecznej,
  5. praca socjalna na rzecz  poprawy funkcjonowania osób w środowisku społecznym,
    w szczególności  osób samotnych, które z powodu wieku, choroby lub innych przyczyn  wymagają pomocy innych osób,
  6. współpraca z domami pomocy społecznej w zakresie zapewnienia całodobowej opieki osobom tego wymagającym,
  7. sporządzanie wniosków do sądu w sprawach przyjęć osób do domu pomocy społecznej bez ich zgody,

8)   nadzór i kontrola prawidłowości i adekwatności świadczonych usług,

9)   udział w sporządzaniu oceny zasobów pomocy społecznej gminy,

  1. udział w planowaniu, analizie i kontroli realizacji budżetu Ośrodka,
  2. ścisła współpraca z innymi komórkami i samodzielnymi stanowiskami pracy funkcjonującymi w Ośrodku,
  3. sporządzanie okresowej sprawozdawczości dot. zakresu działania Sekcji,
  4. wnioskowanie w sprawie alternatywnych form opieki nad osobami wymagającymi pomocy osób drugich,
  5.  realizacja zadania w formie mieszkania chronionego,
  6. nadzór i wykonywanie zadań związanych z prowadzeniem wypożyczalni sprzętu rehabilitacyjnego i ortopedycznego, w tym przygotowywanie niezbędnej dokumentacji i prowadzenie analizy potrzeb w zakresie zapotrzebowania na sprzęt,
  7. podejmowanie innych działań wynikających z przepisów prawa, zgodnie z aktualnymi potrzebami,
  8. przyjmowanie skarg i wniosków dot. pracy Sekcji.

 


Statystyki serwisu | Instrukcja korzystania z BIP |Wersja 2.6.0 WCAG 2.0 AA (15.03.2016)

ilość odwiedzin: 451277

Biuletyn Informacji Publicznej wykorzystuje pliki cookies.

Korzystanie z serwisu oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.

X